Deelbelang SIZO bv

Naam: Hans Zevenbergen
Website: http://www.sizo.nl

Hans Zevenbergen, voorheen Director Sales bij Pitney Bowes Benelux, heeft zeer recent zijn Buy In gerealiseerd bij Sizo B.V. te Nieuwerkerk a/d IJssel. Hans is mede-eigenaar geworden van dit bedrijf dat actief is in indoor en outdoor signing. De juiste uitstraling van een bedrijf is van levensbelang en dat begint bij een herkenbare en uniforme ‘signing’.

Wat heeft je doen besluiten te starten met Dutch Dream Group?
Ik had alle lange tijd de ambitie om een eigen onderneming te hebben. Na ervaring op te hebben gedaan bij verschillende bedrijven, vond ik het circa 4 jaar geleden tijd om actief gaan zoeken naar een bedrijf ter overname. In die tijd heb ik ook de netwerk avonden van Dutch Dream Group bijgewoond. Vanuit mijn netwerk ontving ik een tip voor een bedrijf wat een overname partner zocht. Ik wist dat ik dit hulp nodig zou hebben de waardering en de overdracht en heb tijdig de hulp van Dutch Dream Group ingeroepen. De overname is uiteindelijk niet doorgegaan, maar het contact met Dutch Dream Group is gebleven. Dit heeft geleid tot de deelneming in Sizo.

Kom je uit een ondernemersomgeving?
Nee
 
Hoe ben je in contact gekomen met Dutch Dream Group?
Ik kende Dutch Dream Group van de netwerk bijeenkomsten
 
Wat heeft Dutch Dream Group voor je betekend?
Mijn adviseur Roland Heringa was voor mij zowel een adviseur als een klankbord. Ik had geen ervaring in overnames en het is prettig als er iemand is die het hele traject overziet. Roland had zich goed ingeleefd in de casus waardoor ik goed met hem van gedachten kon wisselen over discussie punten.
 
Welk advies geef je mee aan je collega Dutch Dreamers?
Het heeft mij geholpen om een duidelijk profiel te schetsen van het type bedrijf wat ik zocht. Hierdoor kon ik mensen om mij heen “mee laten zoeken”. Ook Dutch Dream Group wist hierdoor goed wat ik zocht en heeft mij in contact gebracht met de juiste verkoper.
 
Wat zijn de grootste hindernissen geweest?
In het begin was het lastig om bedrijven te vinden die geïnteresseerd waren in een overname. Na verloop van tijd groeide mijn netwerk en had ik regelmatig gesprekken. Ik vond het lastig om te focussen op het juiste bedrijf. Ik ben wel eens een tweede gesprek ingegaan terwijl ik eigenlijk al wist dat het niet het bedrijf was wat ik voor ogen had.

Wat zijn de succesfactoren geweest?
Doorzetten. Ik heb vele tijd geïnvesteerd in het zoeken en in contact komen met bedrijven
Goede begeleiding tijdens het overname proces. Goed weten wat het kader is waarbinnen je zoekt
 
Hoe bevalt het ondernemerschap tot nu toe?
Het is heerlijk om ideeën direct om te zetten in acties.

Terug naar overzicht »