Hoe houd je goede groei-ideeën in 't vizier?

Naam: Marcel Hoekstra

Marcel Hoekstra vertelt over het adviestraject dat IMR advies samen met Dutch Dream Group doorloopt.

Marcel Hoekstra, één van de drie eigenaren van IMR Advies en tevens projectadviseur: "Een sterk punt van ons is altijd de klant voorop stellen en er voor klaarstaan." Deze klantgerichtheid en ons declarabiliteits-DNA is ook meteen onze beperking." Marcel en zijn collega's ervaren hoe het Ondernemersklankbord, in combinatie met het BedrijfsPrestatiePlan, vormgeeft aan 'zaken waar we niet aan toekwamen omdat we alleen aandacht hebben voor het ontzorgen van onze klanten.'

IMR Advies helpt hun klanten bij zaken als ISO-certificeringen en Risico-inventarisaties. Bij een klant van hen, die ook een klant van de Dutch Dream Group (DDG) is, zag Marcel dagelijks de resultaten terug van het traject. "Omdat we veel raakvlakken hebben met hun bedrijfsprocessen, zijn we zelf ook naar DDG gestapt."
"We hebben al jaren tevreden klanten," vervolgt Marcel. "Maar door de structuur in combinatie met onze drive, kwamen we er steeds niet aan toe om tijd te steken in onze eigen organisatie. Terwijl we duidelijke groeikansen zagen."

Hoe vertaal ik mijn eigen ambities naar bedrijfsambities? 
Inmiddels hebben de IMR-eigenaren/adviseurs individuele Ondernemersklankbord-gesprekken gevoerd en werken ze met het BedrijfsPrestatiePlan. "We hebben individueel gekeken naar onze sterke en zwakke punten en ambities als ondernemer en ons gebogen over wat dat voor ons als team betekent. Dat gaf ons inzicht in onszelf als persoon, maar ook als team. Hoe vullen we elkaar aan? En hoe vertalen onze persoonlijke ambities zich naar onze bedrijfsambities?"

"Ik heb iedere dag profijt van dit traject," zegt Marcel enthousiast. "Door de waan van de dag verzandden vaak de goede ideeën die we vanuit persoonlijke interesses wel hadden. We hebben nu allemaal duidelijk een richting gekozen en onze activiteiten afgestemd op onze persoonlijke kenmerken. Ikzelf bijvoorbeeld heb de focus gelegd op commerciële activiteiten. Simpel gezegd: ik had nu ook bij een klant kunnen zitten, maar neem nu de tijd voor dit interview en de organisatie."

Uiteindelijk profiteert ook de klant
Ook het BedrijfsPrestatiePlan, waarop alle doelen en activiteiten op één A3 samenkomen die zorgen voor gezonde en gewenste groei, bevalt Marcel goed. "Het is inzichtelijk, de speerpunten zijn helder, en ik heb er nu alle vertrouwen in dat we de stappen in die groei ook realiseren. Daarbij: dit proces heeft ongetwijfeld ook een positieve weerslag op onze klanten." 

Stok achter de deur
"Wat me aan de begeleiding opvalt, zijn twee dingen: a) jullie werken vanuit heldere, vaste methodieken en b) de begeleiding is plezierig dwingend. Jullie leggen knelpunten bloot én maken het bespreekbaar. En jullie kunnen een stok achter de deur te zijn. Dat hebben we af en toe wel nodig."

Wilt u ook aan de slag met het BedrijfsPrestatiePlan of het Ondernemersklankbord, neem dan gerust contact op met John Geenen (088-3551400).

Terug naar overzicht »